Bu Site Sizin Sizde Yazınızı Gönderin

Evet bu siteye sizlerde yazılarınızı gönderebileceksiniz. Yapmanız gereken içerisinde link ve reklam olmayan yazılarınızı haberdaim@gmail.com adresine mail olarak göndermek.
Hepsi bu kadar. İyi Paylaşımlar
Dikkat edilmesi gerekenler;
Siteye cinsel içerikli, reklam içerikli paylaşımlarda bulunmak yasaktır.

25 Ağustos 2009 Salı

Tarım Kredi Kooperatiflerinin Görevleri

1581 sayılı ve 1972 tarihli Kanunla düzenlenen Tarım Kredi Kooperatifleri, bir merkez birliği ve 16 birlik ile teşkilatlanmış olup bu kooperatiflerin yaklaşık 1,5 milyon üyesi vardır. Kredi kooperatifleri, kredi kooperatifleri bölge birlikleri ve kredi kooperatifleri merkez birliği olmak üzere 3 yapıda teşkilatlanmaktadırlar. 

 

Kredi kooperatifleri, ortaklarının kısa ve orta vadeli kredi ihtiyaçlarını karşılamak, ürünlerini değerlendirmek ve müştereken yararlanabilecekleri makine, ekipman ve tesisleri temin etmek için çalışmaktadırlar. Ayrıca ortakları ve gerektiğinde diğer üreticilerin  üretim ve zaruri tüketim maddeleri ile üretim araçlarını toptan  tedarik etmektedirler. El sanatlarını geliştirmek ve mamullerini değerlendirmek, ortaklarının ve gerektiğinde diğer üreticilerin  mesleki ve teknik yönden bilgilerini artırmak, sosyal ve kültürel konularla ilgili faaliyetlerde bulunmak, eğitim kursları açmak ve seminerler tertip etmek için çalışmaktadırlar.   

 

Kredi kooperatifleri bölgesel birlikleri, kooperatiflerin finansman işlerini düzenlemektedirler. Ortaklarının ürünlerini değerlendirmek, gerektiğinde kooperatiflerin ihtiyaç duyduğu üretim ve zaruri tüketim maddeleri ile araçlarını toptan sağlamak veya imal etmek, kooperatiflerin faaliyetlerinin genel kurallara ve ilgili mevzuata uygun olmasını sağlamak üzere gerekli tedbirleri almak, idari ve teknik yardımlarda bulunmak ve ortakların genel ve mesleki eğitim faaliyetlerini düzenlemek için faaliyetler düzenlemektedirler.

Tarım Kredi Kooperatifleri Merkez Birliği;

- Kooperatiflerin ve bölge birliklerinin 1982 tarihli ve 1581 sayılı Kanuna göre gelişmesini sağlamak ve mesleki eğitim faaliyetlerinde bulunmak,

-  Kredi kooperatiflerine ve bölge birliklerine finansman kaynağı temin etmek,

- Kooperatiflerin ihtiyacı olan üretim ve zaruri tüketim maddeleri ile üretim araçlarını toptan sağlamak veya  imal etmek,

- Kredi kooperatiflerini ve bölge birliklerini denetlemek,

- Personel politikalarını tespit etmek ve yürütmek,

- Kredi kooperatiflerinin ve bölge birliklerinin kuruluşuna karar vermek ve kuruluş merkezini ve çalışma alanını tespit etmek, 

- Kredi kooperatiflerinin ve bölge birliklerinin finansman ihtiyaçlarını karşılamak üzere tahvil çıkarmak için çalışmaktadırlar.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Arşivi