Hükümet, devlet hizmetlerindeki bürokrasinin azaltılması için önemli bir adım attı. Kamu kurumları artık 86 yerde vatandaştan sabıka kaydı istemeyecek. Eğer gerek duyulursa savcılıklar aracılığıyla talep edecek. 215 hizmette ise noter onayı kaldırıldı. Aynı şekilde artık vatandaştan nüfus cüzdan sureti ve ikametgâh belgesi de talep edilmeyecek. Kamuya yapılan iş başvurularında, başvuru sahiplerinden belge istenmeyecek. Sadece işe yerleştirilen kişiler belge sunacak. Toplamda 421 belge ve işlemi kaldıran hükümet, bu yolla bir yılda 1 milyar 13 milyon TL tasarruf sağlayacak. Düzenleme ile kamu hizmetleri de disipline edilecek. Her kurum, hangi işi kaç günde bitireceğini ilan edecek. Vatandaşa olumsuz cevap veren memur, bunun gerekçesini yazılı olarak sunacak. Bürokrasinin kaldırılmasını amaçlayan yönetmelik, Bakanlar Kurulu kararı ile çıkarıldı. Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün onayına sunulan yönetmeliğin bugün yayınlanması bekleniyor. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Ömer Dinçer, atılan adımla Türkiye'nin uluslararası alanlarda mizah konusu olmaktan da kurtulacağını söyledi. Dinçer, "Issız adaya düşen Türk vatandaşının yanına almak istediği üç şey nüfus cüzdanı örneği, ikametgâh ve 6 fotoğraf olmayacak." diye konuştu.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Ömer Dinçer, Başbakanlık Müsteşarı Efkan Ala ile birlikte devlet hizmetinde bürokrasinin azaltılmasına yönelik çalışmalar hakkında bilgi verdi. Halen diplomanın aslını götürdüğü halde noter onayı isteyen kuruluşlar bulunduğuna dikkat çeken Bakan Dinçer, bürokrasinin tamamen ortadan kaldırılmasının ise ancak zihniyet değişimiyle mümkün olduğunu anlattı. Yılda 15 milyon adet sabıka kaydı alındığını anlatan Dinçer, "Hükümlü işe alınırken bile sabıka kaydı istiyoruz. Artık devlet vatandaşın beyanına güvenecek." diye konuştu.
Bürokrasiyi azaltabilmek için vatandaşların müracaatlarının hızlı şekilde sonuçlandırılmasının önemine işaret eden Dinçer, 4 ana başlıkta çalışma yapıldığı bilgisini verdi. Bürokrasinin azaltılması amacıyla 170 yönetmeliğin değişiklik yapılarak yayınlandığını kaydetti. Merkezden taşraya, taşradan daha alt kademelere ve yerel yönetimlere yetki devri yapıldığını anlatan Dinçer, bu çerçevede 46 yetkiyi merkezden taşraya devrettiklerini söyledi. Bazen aynı genel müdürlüğün aynı katındaki iki birim arasında yazışmaların aylarca sürdüğünü dile getiren Dinçer, kamunun kendi arasındaki yazışmalara da süre sınırı konulduğunu belirtti. Buna göre 15 gün içinde görüş bildirmeyen kurumun görüşü olumlu sayılacak.
Devlet memurlarını vatandaşa şahsi engel çıkarılmasının önüne geçmek için de çeşitli tedbirler alındı. Her kurum, hangi işi kaç günde bitireceğini Başbakanlık'a bildirdi. Bu süreler, kurumların panolarında ve internet siteleri ile e-devletin internet sitesinde yayınlanacak. Vatandaş, buna göre işinin kaç günde biteceğini bilecek. Ayrıca şikâyetini hangi kurumda kime yapacağı da belli olacak. Vatandaşa olumsuz cevap veren memur, bunun gerekçelerini yazılı olarak sunacak.
Bürokrasi yüzünden hem zaman hem de para kayıpları yaşandığını vurgulayan Dinçer, sadece sağlık karnesinin ilk sayfasının fotokopisi istendiği için vatandaşın cebinden yılda 50 milyon liranın çıktığını, uygulamanın kaldırılmasıyla bu paranın cepte kaldığını belirtti. ZAMAN
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder