Tam olarak şu demek: Birisi AdWords görüntülü reklamınızı, AdSense üyesi bir sitede görüp tıklamaz ama sonraki 30 gün içinde reklamını verdiğiniz websitesini ziyaret ederek reklam hedefiniz olan davranışı gösterdiğinde, bunun bir dönüşüm olarak yansıdığı yeni bir metrik demek. Böylece, marka farkındalığı yaratmak ve satın almaya yönlendirmek konusunda çok etkili olan banner, flash banner veya video reklamlarınızın Google İçerik Ağında, sadece tıklamalar sonrasında elde ettiği dönüşümleri değil, görüntülenip tıklanmasalar da 30 gün süreyle elde ettiği dönüşümleri ölçebilirsiniz. Kısaca, tıklanmamış olan bir görüntülü reklamın hedef kitleniz üzerindeki etkisini, yani satışa veya reklam hedefinize dönüşüp dönüşmediğini bu rapordan görebilirsiniz.
Görüntüleme Dönüşümü İzleme, kendi ürününü veya servisini pazarlayan bir iş sahibiyseniz marka bilinirliğine ayırdığınız reklam bütçenizi artık daha da etkin yönetebilmeniz; bir ürün veya servisin reklam bütçesini yöneten bir pazarlama uzmanıysanız ise bütçe gerekçelerinizde size daha da yardımcı olacak çok kuvvetli yeni bir araç demek.
Görüntüleme Dönüşümü İzleme tam olarak bir de, aşağıda göreceğiniz gibi, alışkın olduğunuz AdWords Kampanyalar sayfasında yeni bir sütun demek.
"Görüntüleme Dönüşümleri nasıl ölçülüyor?"
Diyelim ki, bir sosyal ağ siteniz var ve bu site için iki reklam hedefinizden biri yeni üyeler elde etmek, ikincisi ise ziyaretçilerin siteyi arkadaşlarına önermesi. Bu durumda, AdWords Dönüşüm İzleme özelliğini kullanıyorsunuz ve bir dönüşüm izleme kodunu üye olduktan sonraki onay sayfasına, bir dönüşüm izleme kodunu da arkadaşa önerme sonrasındaki onay sayfasına çoktan koydunuz. Şimdi, bir kullanıcı reklamınızı gördü ama tıklamadı. Birkaç gün sonra ise doğrudan websitenize geldi ve üye oldu. Bu, AdWords Kampanyalar sayfanızda yukarıda kırmızıyla işaretlediğim sütunda 1 görüntüleme dönüşümü olarak görünür. Eğer, bu kullanıcı reklamınızı gördükten sonraki birkaç gün içinde hem üye olur hem de websitenizi bir arkadaşına önerirse, bu aynı sütunda 2 görüntüleme dönüşümü anlamına gelir.
Bu rapor size İçerik Ağı kampanyalarınızda kullandığınız görüntülü reklamların sağladığı değerle ilgili ekstra bilgiler verir. Bu sayede, kullanıcı davranışlarını detaylı olarak takip edebilir, en yüksek dönüşümü sağlayacağınız siteleri görebilir, kampanyalarınızı bu veriler doğrultusunda hedef kitlenizin tepkisine göre optimize edebilirsiniz.
"Görüntüleme Dönüşümü verilerimi nerden göreceğim?"
Görüntüleme Dönüşümü verilerini AdWords hesabınızda Kampanyalar sayfasında göremiyorsanız muhtemelen Dönüşüm İzleme özelliğini henüz etkinleştirmemişsinizdir. Görüntüleme Dönüşümü sütununu hesabınızda görebiliyor ancak veri göremiyorsanız (bkz. yukarıdaki ekran görüntüsünde raporun üçüncü satırı), kampanyanız sadece Arama Ağına açık olabilir veya İçerik Ağına açık olup görüntülü reklam içermiyor olabilir. Arama Ağındaki reklamlar ve İçerik Ağındaki metin reklamlar için görüntüleme dönüşümleri gösterilmiyor.
Websitenizdeki bir dönüşümden önce reklam tıklanmışsa, bunu Tıklama Dönüşümü sütununda göreceğinizi unutmayın.
Bizim ekipçe çok sevdiğimiz bu yeni özelliği güle güle kullanın.
Sena Ertem, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.
--
http://adwords-tr.blogspot.com adresindeki Inside AdWords, Türkçe AdWords Resmi Blog'umuzda çıkan tüm mesajlar bu grup üyelerine gönderilir.
Inside AdWords Blog'umuz ile ilgili soru veya önerileriniz için inside-adwords-tr@google.com'a e-posta gönderebilirsiniz.
Alemin Portalı
Tüm Alem Burada
http://aleminportali.com
------------------------------------------
İlan Grubu
http://groups.google.com.tr/group/ilangrubu/subscribe?hl=tr
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder